Spacer jako aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna w postaci kroków wykonywanych podczas spaceru to bezpieczny i przyjemny sposób na zachowanie dobrej kondycji. Chodzenie pomaga zachować szczupłą sylwetkę, dotlenia organizm i korzystnie wpływa na nasz nastrój. Spacerując, dbamy o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Zatem dlaczego warto regularnie chodzić na spacery? Podpowiadamy.

Aktywność fizyczna – NEAT

Spontaniczny wysiłek fizyczny wykonywany m.in. podczas wchodzenia po schodach, sprzątania czy mycia auta określany jest jako NEAT (non-exercise activity thermogenesis). Podczas wykonywania tych czynności wytwarzany jest wydatek energetyczny ułatwiający utrzymanie prawidłowej masy ciała. Spacer to jedna z najprzyjemniejszych czynności zwiększających nasz NEAT. Spacerując i stawiając spontaniczne kroki, zwiększamy wydatek energetyczny w naturalny i bezpieczny dla naszego układu nerwowego sposób. Nie bez znaczenia pozostaje także to, że spacer znacznie poprawia naszą kondycję, co przyczynia się do umożliwienia nam uprawiania różnych dyscyplin sportów, takich jak tenis, koszykówka czy siatkówka.

Odchudzanie i spacer

Aktywność fizyczna wspomaga walkę z nadprogramowymi kilogramami. Redukcja tkanki tłuszczowej poprzez aktywny tryb życia to najlepsza i najzdrowsza metoda na osiągnięcie prawidłowej masy ciała. Kroki wykonywane podczas spaceru w naturalny sposób pobudzają nasze mięśnie do pracy. Chodząc, uelastyczniamy stawy, wzmacniamy i rzeźbimy mięśnie i dotleniamy organizm.

Spacer i korzyści zdrowotne

Korzyści zdrowotne wynikające ze spacerowania są nie do przecenienia. Spontaniczne kroki wykonywane w trakcie spaceru wzmacniają mięśnie nóg i pośladków, uelastyczniają ścięgna i stawy i poprawiają koordynację ruchową całego ciała. Prawidłowa koordynacja jest niezbędna do utrzymania równowagi, chroni ciało przed kontuzjami i wpływa na naszą zwinność i zręczność.

Regularny spacer pomaga zachować prawidłową ruchomość stawów, wzmacnia kręgosłup, poprawia koncentrację i dotlenia. Z tej formy aktywności fizycznej mogą korzystać wszyscy, niezależnie od wieku, masy ciała, kondycji czy stanu zdrowia. Spacerując, wzmacniamy serce, dodajemy sobie energii, poprawiamy humor i wzmacniając układ krążenia, zmniejszamy ryzyko wystąpienia zawału.

Spacer to idealny sposób na spędzanie wolnego czasu. W zależności od nastroju na przechadzkę możemy wybrać się w towarzystwie lub samotnie. Wystarczy założyć wygodne obuwie i ruszyć, dokąd oczy poniosą. Nawet krótka wędrówka poprawi nam humor, dotleni i zwiększy nasz poziom energii. Jeżeli zastanawiasz się, czy warto, spróbuj! Może właśnie odkryjesz, że taka forma aktywności jest dla Ciebie. To także świetny sposób na to, aby polubić uprawianie sportu i obserwowanie zmagań najlepszych lekkoatletów na świecie. Wielu kibiców oprócz tego typuje ich zmagania w takich firmach jak legalne polskie zakłady bukmacherskie.

 

Polski Bukmacher Sp. z o.o. posiada zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych wydane przez Ministra Finansów. Udział w nielegalnych grach hazardowych może stanowić naruszenie przepisów. Hazard związany jest z ryzykiem.

Artykuł sponsorowany
materiały nadesłane

31-08-2021